Αθήνα – Πάτρα σε 1 ώρα και 45 λεπτά

Έγινε το τελευταίο τρύπημα σήραγγας της Ολυμπίας Οδού στην Παναγοπούλα

Με γρήγορους ρυθμούς προχωρά η κατασκευή του οδικού άξονα της Κορίνθου – Πατρών, μήκους 120 χιλιομέτρων, που αποτελεί το βασικό τμήμα της Ολυμπίας Οδού. Έχει ολοκληρωθεί το 60% του έργου ενώ την Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου, πραγματοποιήθηκε η διάνοιξη του τελευταίου τμήματος των σηράγγων του αυτοκινητοδρόμου, στην περιοχή της Παναγοπούλας. Οι σήραγγες αποτελούν βασικό χαρακτηριστικό του έργου, με συνολικό μήκος 25 χιλιομέτρων. Οι περισσότερες βρίσκονται στο τμήμα Κορίνθου – Πατρών σε μήκος 16 χιλιομέτρων.

Στην Παναγοπούλα, στην κατεύθυνση προς Αθήνα, βρίσκεται η μεγαλύτερη με μήκος 4,033 χλμ καθώς και άλλες δύο, συνεχόμενες μήκους 530 και 555 μέτρων (αυτή που ανοίχτηκε χθες). Άλλη μία, μήκους 3,160 χιλιομέτρων, βρίσκεται στην κατεύθυνση προς Πάτρα. Οι υπόλοιπες σήραγγες βρίσκονται στο Δερβένι (480 και 629 μέτρων), στα Μαύρα Λιθάρια (1,189 μ.), στην Ακράτα (798 και 253 μέτρων) και στον Πλάτανο (1.677 μ.).

Αυτή τη στιγμή είναι σε λειτουργία 20 εργοτάξια, στα οποία απασχολούνται 2.200 εργαζόμενοι. Η διαχειρίστρια εταιρεία «Ολυμπία Οδός ΑΕ» υπολογίζει πως συνολικά ο αριθμός των εργαζομένων φθάνει τους 3.500 καθώς το έργο επηρεάζει διάφορους κλάδους των τοπικών οικονομιών.

«Η τελική διάνοιξη των σηράγγων σηματοδοτεί την αρχή του τέλους. Από τον Γενάρη που ξεκίνησαν οι εργασίες, έχουμε σηκώσει τα μανίκια και προσπαθούμε να κρατήσουμε το χρονοδιάγραμμα για να ολοκληρωθεί ένα πολύ σημαντικό έργο», δήλωσε ο Παναγιώτης Παπανικόλας, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις των συμβάσεων, ο αυτοκινητόδρομος θα έχει κατασκευαστεί στο τέλος του 2015, ενώ μερικά τμήματα θα είναι έτοιμα κατά τους πρώτους μήνες του 2016. Με την ολοκλήρωσή του ο χρόνος μετακίνησης των αυτοκινήτων μεταξύ Αθήνας και Πάτρας υπολογίζεται να μειωθεί κατά 15-20 λεπτά με τον συνολικό χρόνο διάνυσης της απόστασης να εκτιμάται στη 1 ώρα και 45 λεπτά.

Η Ολυμπία Οδός, ειδικά το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα, υλοποιείται σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες καθώς κατασκευάζεται με τον δρόμο να λειτουργεί. Αυτό δημιουργεί την ανάγκη εφαρμογής ειδικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στη βάση συγκεκριμένων μελετών και σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς. Η προσπάθεια είναι να διασφαλιστεί η οδική ασφάλεια και είναι χαρακτηριστικό πως το 2013 ο αριθμός των ατυχημάτων μειώθηκε κατά 80% στο σύνολο του αυτοκινητοδρόμου και κατά 90% στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα, σε σχέση με το 2008 (πρώτος χρόνος παραχώρησης). Το συνολικό κόστος της Ολυμπίας Οδού ανέρχεται σε 1.487 εκατομμύρια ευρώ. Χρηματοδοτείται κατά 38% από ιδιωτικά κεφάλαια (29% τραπεζικά δάνεια, 9% ίδια κεφάλαια), 33% από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 23% από τη συμβολή των χρηστών (διόδια) και 6% από το Ελληνικό Δημόσιο.