Δημοπρατείται μέχρι τον Ιούνιο η σιδηροδρομική γραμμή Ροδοδάφνη – Ρίο

Συνέντευξη τύπου με τον προγραμματισμό και την πρόοδο των έργων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών παραχώρησε ο Υφπουργός κος Σταύρος Καλογιάννης. Σημείωσε την μεγάλη επιτυχία για το νέο ΕΣΠΑ και μίλησε για το τι έχει γίνει και το τι μας έρχεται. Όπως είπε “ήδη ο Πρωθυπουργός στο προχθεσινό Υπουργικό Συμβούλιο έθεσε σε άμεση προτεραιότητα την απορρόφηση του συνόλου των κοινοτικών κονδυλίων, ύψους 44 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2020. Την επιτάχυνση της απορρόφησης επιδιώκουμε από την πρώτη στιγμή. Και αυτή γίνεται πράξη με άρση των γραφειοκρατικών δυσχερειών. Επιδιώκουμε και πετυχαίνουμε έναν άλλον τρόπο συνεργασίας με τον Έλληνα πολίτη”.

Και συνέχισε: “Σημαντικό ρόλο στην εφαρμογή αυτής της πολιτικής, καλείται να παίξει το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.Σας παρουσιάζουμε σήμερα μία σειρά θεμάτων που αφορούν στον τομέα των δημοσίων έργων κατά το τελευταίο επτάμηνο.Η κατάσταση που παραλάβαμε τον Ιούνιο του 2012 ήταν δραματική: οι οδικοί άξονες που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης ήταν σταματημένοι από τις αρχές του 2011, μεγάλα έργα όπως τμήματα του Μαλιακού και οι επεκτάσεις του Μετρό στην Αθήνα επίσης σταματημένα, ενώ οι απορροφήσεις του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» ήταν χαμηλές, στο 35% περίπου.Έκτοτε πολλά θέματα έχουν προχωρήσει, τόσο σε θεσμικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο έργων.

Δημοπρατήσεις – Συμβασιοποιήσεις Έργων

Δημοπρατήθηκαν και συμβασιοποιήθηκαν ήδη έργα συνολικής αξίας μισού δισεκατομμυρίου ευρώ, όπως παρουσιάζονται αναλυτικά στον Πίνακα 1, κατανεμημένα ανά την Ελληνική επικράτεια.Επιγραμματικά αναφέρω τους οδικούς άξονες Γούρνες – Χερσόνησος στην Κρήτη, Καλλονή-Σίγρι στην Λέσβο, την παράκαμψη Στυλίδας στον Μαλιακό που εκκρεμούσε για 18 μήνες, τον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκη – Νέα Μουδανιά – Ποτίδαια στην Μακεδονία, την αναβάθμιση των αεροδρομίων Θεσσαλονίκης, Πάρου και Χανίων, την διευθέτηση του ρέματος της Εσχατιάς στην Αττική και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά, που αφορά στην επέκταση του υφιστάμενου τροχιοδρόμου από τη στάση «Νέο Φάληρο» προς το λιμάνι του Πειραιά, μήκους 5,4 χλμ και κατάληξη στο «ΣΕΦ».Επίσης, αξίζει να αναφερθεί το έργο σταθεροποίησης του επιχώματος στη γέφυρα Περιστερίου Ιωαννίνων που δίνει τέλος στην παράκαμψη των 800 μέτρων της Εγνατίας οδού και έτσι οι χρήστες της θα διατρέχουν τον αυτοκινητόδρομο συνολικού μήκους 670 χλμ. χωρίς πλέον καμία παράκαμψη.Επιπλέον, υλοποιούνται αντιπλημμυρικά έργα στον Έβρο, ολοκληρώνεται το έργο της ύδρευσης της Πάτρας από τους ποταμούς Πείρο και Παραπείρο ενώ σημαντικά έργα είναι το Νέο Γενικό Νοσοκομείο Λευκάδας που αρχίζει να κατασκευάζεται, η ολοκλήρωση του Γενικού Νοσοκομείου Βόλου και τα 24 έργα του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων, που αφορούν σε εγκαταστάσεις νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων σχολείων, τόσο στην Aττική όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα, συνολικού προϋπολογισμού 78 εκατομμυρίων ευρώ.Παράλληλα, προωθούμε δημοπρατήσεις και συμβασιοποιήσεις για το επόμενο τετράμηνο έργων προϋπολογισμού 2,4 δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως παρουσιάζονται αναλυτικά στον Πίνακα 2.Στα έργα αυτά, περιλαμβάνονται δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, τα τμήματα Ροδοδάφνη – Ρίο και Τιθορέα – Δομοκός, καθώς και η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης.Επίσης προωθείται η δημοπράτηση της αναβάθμισης της παλαιάς Εθνικής Οδού στο τμήμα Ελευσίνα – Θήβα, ο οδικός άξονας Πάνορμο – Εξάντη στο Ρέθυμνο, η ολοκλήρωση της παράκαμψης Άρτας – Φιλιππιάδας, η αποπεράτωση του φράγματος Τριανταφυλλιάς στη Φλώρινα και τα έργα ύδρευσης των Παξών.Πρέπει επίσης να αναφερθούν τα δύο μεγάλα έργα αναβάθμισης της δυτικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης καθώς και τα έργα κατασκευής/ αναβάθμισης νοσοκομείων στην Κομοτηνή, την Πάτρα, την Τρίπολη, τη Βέροια, την Κάρπαθο και άλλα.Όσον αφορά τα συνεχιζόμενα έργα προχωρούμε στην εκτέλεση τους. Επιγραμματικά αναφέρω:

ΜΕΤΡΟ Αθήνας:

  • Η επέκταση του μετρό προς Ανθούπολη αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2013.
  • Η επέκταση προς Ελληνικό τον Ιούλιο του 2013 και
  • Η επέκταση προς Χαϊδάρι τον Σεπτέμβριο του 2013.
  • Η επέκταση της γραμμής 3: Τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017.
  • Για την γραμμή 4, οι μελέτες της Α’ Φάσης (Άλσος Βείκου-Ευαγγελισμός, 9 σταθμοί π/υ 900 εκ. €) βρίσκονται σε τελικό στάδιο.

Κάθετοι άξονες Εγνατίας Οδού:        

  • Ο άξονας «Αποπεράτωση κάθετου άξονα Εγνατίας οδού: Θεσσαλονίκη(Δερβένι)-Σέρρες-Προμαχώνας» αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2014.
  • Ο «οδικός άξονας Φλώρινα – Νίκη» αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2014.
  • Ο άξονας «Ιεροπηγή – Κρυσταλλοπηγή» αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2015.
  • Ο «Κάθετος άξονας Εγνατίας Οδού Αρδάνιο – Ορμένιο» αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2014.

Σχετικά με τα έργα προτεραιότητας του ΕΣΠΑ, από το σύνολο των 181 έργων τα 36 εκτελούνται από το Υπουργείο μας και ειδικότερα:

  • 25 έργα συνολικού Π/Υ 4,308 δισεκατομμύρια € χρηματοδοτούνται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Υπουργείου- Ε.Π. «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας»(ενδεικτικά: οι συμβάσεις παραχώρησης, οι 4 κάθετοι άξονες της Εγνατίας, ο ΝΟΑΚ και ο ΒΟΑΚ, το τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς, οι σιδηροδρομικές γραμμές Ροδοδάφνη – Ρίο και Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός).
  • 11 έργα συνολικού Π/Υ 930 εκατομμύρια € χρηματοδοτούνται από τα Π.Ε.Π. και από το ΕΠΠΕΡΑΑ του ΥΠΕΚΑ. (ενδεικτικά: Μετρό Θεσσαλονίκης, επέκταση του τραμ στον Πειραιά, διευθέτηση ρέματος Εσχατιάς, επαναδημιουργία λίμνης Κάρλας).

Τέλος σχετικά με το ΕΣΠΑ, υπερκαλύψαμε το στόχο για την απορρόφηση κατά το β’ εξάμηνο του 2012, σε ποσοστό 102,64% και κινούμαστε σε ποσοστό απορρόφησης μεγαλύτερο του κοινοτικού μέσου όρου.

Ειδικότερα για το Ε.Π του Υπουργείου «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας», το οποίο χρηματοδοτεί την κατασκευή των μεγαλύτερων έργων υποδομής της χώρας (αυτοκινητόδρομους, σιδηροδρομικά έργα, αεροδρόμια, λιμάνια, μέσα σταθερής τροχιάς), η απορρόφηση έχει αυξηθεί στο 47%.

ypodomes.com