ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΤΕΡΛΕΣΗΣ – Ο Πρόεδρος του Ραδιοταξί Αιγίου στα «Ν.τ.Α»

Η γενική οικονομική κρίση, η απελευθέρωση του επαγγέλματος, η τιμή του καυσίμου και η φορολογική μεταρρύθμιση είναι κάποια από τα βασικά προβλήματα που καλείται σε καθημερινή βάση να αντιμετωπίσει ο επαγγελματίας οδηγός, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε μιλώντας στα «Ν.τ.Α.» ο Πρόεδρος του Ραδιοταξί Αιγίου Διονύσιος Τερλέσης… Όπως χαρακτηριστικά διατύπωσε ο ίδιος, η «μάχη» που δίνεται καθημερινά από τους οδηγούς που αριθμούν σήμερα ένα στόλο 88 αυτοκινήτων, είναι μια μάχη για «να προστατέψουμε με κάθε τρόπο την δουλειά μας και την εταιρεία μας, έστω και με αυτά τα πενιχρά κέρδη που αφήνει σήμερα το ταξί, πρέπει να διατηρήσουμε το αυτοκίνητο στην κυκλοφορία»…

«Ν.τ.Α.» «κ.Τερλέση ως Πρόεδρος του Ραδιοταξί Αιγίου μιλήστε μας λίγο για την υπηρεσία σας και τις παροχές που προσφέρει στους πολίτες…»

«Δ.Τ.»: «Το ραδιοταξί Αιγίου είναι μια μεταφορική αστική εταιρεία που δραστηριοποιείται στις μεταφορές στην πόλη μας από το 1983 και από τότε μέχρι σήμερα προσφέρει στο επιβατικό κοινό της πόλης μας αλλά και της ευρύτερης περιοχής ανελλιπώς επί 24ωρου βάσεως  τις υπηρεσίες του. Σήμερα αριθμεί στόλο 88 αυτοκινήτων και μέλη του είναι και οι 102 ιδιοκτήτες ταξί της πόλης μας και παρέχει εργασία σε 5 Αιγιωτόπουλα  τηλεφωνητές-τριες για τις ανάγκες του τηλεφωνικού μας κέντρου του γνωστού 26126-25-24 καθώς επίσης μέσω των ιδιοκτητών μας απασχολούνται άλλοι 15 οδηγοί. Είμαστε μία εταιρεία ραδιοταξί που ότι έχει σήμερα στην κατοχή της είναι από πόρους των μελών μας και δεν έχει πάρει ούτε 1 € χρηματοδότηση ή να έχουμε επιδοτηθεί με πρόγραμμα από κανέναν κρατικό φορέα έναντι άλλων ανταγωνιστικών επιβατικών ιδιωτικών μεταφορικών εταιρειών και από τις πρώτες πανελλαδικά εταιρείες ραδιοταξί στην  ηλεκτρονική και χαρτογραφημένη διεκπεραίωση κλήσεων και διαχείριση του στόλου μας που συνεχώς αναβαθμίζουμε ενόψει μεταρρυθμίσεων. Η δύναμή μας είναι α) η 24ωρη παροχή υπηρεσιών, β) η γρήγορη εξυπηρέτηση του κοινού με χρόνο άφιξης του ταξί από την ώρα που μας καλεί ο πελάτης από 3 έως 5 λεπτά μέσα στην πόλη του Αιγίου και λίγο μεγαλύτερους χρόνους που δεν υπερβαίνουν τα 10 λεπτά στην ευρύτερη περιοχή της Αιγιαλείας  γ) ο καλοσυντηρημένος  και αξιοπρεπείς στόλος μας και τέλος η άμεση επικοινωνία του οδηγού με τον επιβάτη».

«Ν.τ.Α.»: «Πως είναι τα πράγματα σήμερα;»

«Δ.Τ.»: «Σήμερα οι καιροί είναι δύσκολοι και ο καθένας από εμάς αντιμετωπίζει τα δικά του προβλήματα όμως καθημερινά δίνουμε μάχη για να προστατέψουμε με κάθε τρόπο την δουλειά μας και την εταιρεία μας, έστω και με αυτά τα πενιχρά κέρδη που αφήνει σήμερα το ταξί, πρέπει να διατηρήσουμε το αυτοκίνητο στην κυκλοφορία, προκειμένου να αντέξουμε αυτή την δύσκολη απ’ όλες τις πλευρές και εννοώ οικονομική – πολιτική – ανταγωνιστική επίθεση που δεχόμαστε. Υπάρχουν σήμερα μέλη αυτής της εταιρείας που η ανάγκη για δουλεία τους έκανε να χρεωθούν για να αγοράσουν μεροκάματο βάζοντας περιουσίες υποθήκη στις τράπεζες, αυτούς τους ανθρώπους όμως δεν τους προστάτεψε κανένας, καθώς υπάρχουν και μέλη που δούλεψαν σκληρά 30-40 χρόνια για να προσφέρουν στα παιδιά τους αυτά που τους αξίζουν και όμως και οι μεν και οι δε σήμερα έχουν περιέλθει και έχουν θέσει σε κίνδυνο τις ίδιες τους τις οικογένειες βλέποντας την δουλεία μας να χάνετε από εδώ και από εκεί, από αυτούς που μας έβγαλαν τα μάτια και τώρα προσπαθούν να μας κατηγορήσουν για στραβωμάρα και για να καταλάβετε καλύτερα τι εννοώ θα σας αναφέρω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: Απευθυνθήκαμε σαν εταιρεία να πάρουμε απ’ ευθείας μία κρατική δουλεία που αποδεδειγμένα  εκτελούμε εμείς αλλά και χωρίς εμάς ο ανάδοχος δεν είναι πότε δυνατόν να εκτελέσει το έργο και η απάντηση που πήραμε ήταν αρνητική αναγνωρίζοντας  όντως ότι και εμείς εκτελούμε το έργο αλλά το έργο δεν έχει διάλειμμα το βλέπεις ολόκληρο αν μπορείς…… Και δυστυχώς μέχρι σήμερα βλέπουμε και εμείς όπως όλη η Ελλάδα ότι οποιαδήποτε αξιοπρεπή υπηρεσία, συμπεριφορά, και προσφορά και αν έχουμε δείξει σαν εταιρεία στις βασικές αρχές της καλής συνεργασίας, δεν εισπράττουμε την ίδια συμπεριφορά από ορισμένους παρά μόνο από το επιβατικό κοινό που καθημερινά είμαστε στο πλευρό του άμεσα».

«Ν.τ.Α.»: «Ποια είναι τα προβλήματα που ταλανίζουν περισσότερο τον κλάδο σας σήμερα;»

«Δ.Τ.»: «Εταιρικά προβλήματα δεν υπάρχουν, απεναντίας από την πλευρά μας έχουν γίνει και γίνονται καθημερινά οι απαραίτητες ενέργειες αναβάθμισης – αναδιοργάνωσης της εταιρείας με σκοπό σε λίγο καιρό να μιλάμε για έναν συνεταιρισμό 150 μελών περίπου του νέου δήμου Αιγιαλείας με προοπτική την παροχή υπηρεσιών των υφιστάμενων αλλά  και νέων προϊόντων, από την εταιρεία μας, από τα Μαύρα λιθάρια έως τον Ν.Ερινέο. Είμαστε διατεθειμένοι και αυτό πρέπει να πράξουμε, να μην αφήσουμε κανένα παράθυρο ανοιχτό σε κανέναν, και αυτό καθημερινά θα γίνεται όλο και πιο πολύ επιτακτική προοπτική της εταιρείας μας προς πάσα κατεύθυνση. Υπάρχουν όμως τα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε κυρίως από την τιμή του καυσίμου αφού αυτό αποτελεί την πρώτη μας ύλη άρα σημαίνει υψηλό κόστος λειτουργίας του κάθε ταξί και στην συνέχεια τα κενά χιλιόμετρα του κάθε ταξί που και μετά από έρευνα του πανεπιστημίου του Πειραιά αποτελούν το 40% των ημερησίων κινήσεών του. Εδώ πιστεύω ότι ο συνδυασμός της αναβάθμισης και της αναδιοργάνωσης της εταιρείας θα μειώσουν τα καθημερινά λειτουργικά έξοδα των μελών της εταιρείας και παράλληλα θα αυξήσουν κατακόρυφα τους πόρους της. Στην συνέχεια υπάρχουν προβλήματα στην απρόσκοπτη παροχή υπηρεσιών των μελών προς το επιβατικό κοινό, από ωφελήματα και διευκολύνσεις που πρέπει να παρέχονται από την πολιτεία πχ καταλυμένες πιάτσες από Ι.Χ , διαχωρισμός και έλεγχος στις αναθέσεις (και όχι μόνο) των  μεταφορών, διαμόρφωση τοπικού τιμολογίου από τις εταιρείες ταξί. Τέλος  τα κλαδικά προβλήματα κυρίως προέρχονται από την πολιτική επίθεση που δεχόμαστε των τελευταίο καιρό, αρχικά με την φορολογική μεταρρύθμιση και τώρα με την πρόθεση να ανοιχτεί το ήδη υπερκορεσμένο επάγγελμά μας. Μία απλή ερώτηση έχω όμως να κάνω. Τελικά θα πρέπει να ισχύει και στην Ελλάδα η πληθυσμιακή αναλογία του 1ταξί ανά 1000 κατοίκους που ισχύει και στην Ε.Ε; δηλ το Αίγιο σήμερα έπρεπε να έχει 29 ταξί και έχει 88.  Δεν απαιτούμε άλλη αντιμετώπιση, απαιτούμε αντιμετώπιση χωρίς δογματισμό και άρνηση για να μην παραδοθεί στις μεγάλες ανώνυμες εταιρείες και μεταφορικά καρτέλ το έργο του ταξί που τελικά θα είναι εις βάρος τόσο αυτών που αναγκάστηκαν να αγοράσουν το μεροκάματό τους τα τελευταία χρόνια όσο και  του επιβατικού κοινού όπως περίτρανα αποδείχτηκε και με το φορολογικό, αφού το ΦΠΑ επιβαρύνει τελικά τον επιβάτη. .».


«Ν.τ.Α»: «Πιστεύετε ότι με τη γενική οικονομική κρίση που υπάρχει πλήττεται άμεσα ο κλάδος του ραδιοταξί και γενικά των μεταφορών;»

«Δ.Τ.»: «Αντιλαμβάνεστε ότι, σε τέτοιες περιόδους οικονομικής κρίσης, εκ των πραγμάτων δεν μπαίνεις σε μία διαδικασία απλά και μόνο για να συμμετέχεις, νομίζω ότι είμαστε ο πρώτος κλάδος που πρώτος πλήττετε αφού κατά μεγάλο ποσοστό εμείς μεταφέρουμε τον κόσμο στις αγορές. Σήμερα απαιτούνται προσεχτικές κινήσεις κυρίως από εταιρείες της περιφέρειας αλλά η ιστορία αυτής της εταιρείας μας διαβεβαιώνει ότι είμαστε διατεθειμένοι να προχωρήσουμε στο επόμενο σκαλί για την απόλυτη και εφικτή προοπτική της εταιρείας μας».

Επιμέλεια:
Ιωάννα Χριστοδούλου