Η Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – J&P ΑΒΑΞ – INTRAKAT προσωρινός ανάδοχος του σιδηροδρομικού έργου «Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος»

 Με επιτυχία έγινε η δημοπράτηση του μεγάλου σιδηροδρομικού έργου Ροδοδάφνη- Ψαθόπυργος που περιλαμβάνει και τη μεγάλη σήραγγα στην Παναγοπούλα μήκους 4,5 χιλιομέτρων. Παρουσία έδωσαν μόλις δύο κοινοπρακτικά σχήματα που όμως «συμπυκνώνουν» όλες τις μεγάλες τεχνικές εταιρείες στην Ελλάδα.  Προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε η Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ- J&P ΑΒΑΞ- ΙΝΤΡΑΚΑΤ με συνολική έκπτωση 5,29% ενώ ακολούθησε η επόμενη Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΜΟΧΛΟΣ-ΑΕΓΕΚ με ποσοστό έκπτωσης 1,65%.

Παρατράγουδα δεν υπήρξαν κατά τη διαδικασία ανοίγματος των προσφορών και έτσι τώρα περνάμε στη φάση του ελέγχου των νομιμοποιητικών εγγράφων των συμμετεχόντων, την αποστολή του κειμένου της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο, την παρουσίαση του έργου στην νέα Βουλή και την υπογραφή της σύμβασης. Το όλο διάστημα δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 4-5 μηνών δεδομένων και των πολιτικών εξελίξεων στη χώρα.

Το έργο αρχικού προϋπολογισμού 315.000.000 (ποσό χωρίς ΦΠΑ) είναι το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο που έχει δημοπρατηθεί εδώ και 5 χρόνια και αποτελεί τμήμα του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας Πάτρα- Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, του λεγόμενου ΠΑΘΕΠ.

Στα παραλειπόμενα της δημοπράτησης η επιστολή που απέστειλε η εταιρεία ΜΗΧΑΝΙΚΗ στην ΕΡΓΟΣΕ σύμφωνα με την οποία δήλωσε ότι δεν συμφωνεί με τους τεχνικούς όρους της διακήρυξης της δημοπράτησης. Ωστόσο πρόκειται για ένα έγγραφο που δεν επηρεάζει την εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΡΓΟ

Το σημερινό έργο φέρνει τον σύγχρονο σιδηρόδρομο μόλις 20 χιλιόμετρα από την πόλη της Πάτρας που αποτελεί το δυτικό άκρο του βασικού σιδηροδρομικού μας άξονα. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Το μήκος του έργου είναι 21,5 χλμ (ΧΘ 91,550-ΧΘ113,00) και συμπεριλαμβάνει το μεγάλο τεχνικό έργο της σήραγγας Παναγοπούλας που έχει μήκος 5χλμ (ο κάθε ένας από τους δύο κλάδους).

Η διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου είναι 36 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης και οριοθετείται τέλη του 2015 με μέσα του 2016 αν δεν υπάρξουν κατασκευαστικές καθυστερήσεις. Το έργο αφορά την κατασκευή της υποδομής διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής με σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης χωρίς ισόπεδες διαβάσεις. Οι στάσεις που θα κατασκευαστούν είναι οι : Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα. Ένα από τα θετικά του έργου είναι φυσικά η τόνωση της απασχόλησης στην ευρύτερη περιοχή καθώς η περίοδος κατασκευής του έργου δεν θα είναι μικρότερη από 3 χρόνια καθώς μόνο η διάνοιξη μιας τόσο μεγάλης σήραγγας όπως αυτή της Παναγοπούλας με 4,5χλμ μήκος απαιτεί μακροχρόνιες εργασίες. Μέσα στο 2013 περιμένουμε και την δημοπράτηση του επόμενου τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο μήκους 6 χλμ (ΧΘ113,00-ΧΘ 119,100) το οποίο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 53.000.000 ευρώ. Αναφορικά με το κρίσιμο τμήμα Ρίο-Πάτρα αυτό είναι πιθανό σε αυτή τη χρονική περίοδο να αναβαθμιστεί και σε μελλοντική φάση να γίνει η υπογειοποίηση που έχει αποφασιστεί από το 2007.

Πηγή:ypodomes.com